Återbetala frakten?

Behöver man återbetala frakten till en konsument?

Vid en reklamation

 

Är det fel på varan och fråga om en reklamation ska e-handlaren återbetala konsumenten samtliga avgifter som är erlagda inklusive frakt, skatter och fakturaavgifter.

Vid ångerrätt

 

Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt kan du som e-handlare däremot avtala i allmänna villkor att konsumenten står för returfrakten.

Ångrar konsumenten delar av sin beställning behöver du som e-handlare heller inte återbetala frakten.

Anne Bardeman
Skriven av Ansvarig för Trygg E-handel Anne Bardeman 11 februari 2020
Senast uppdaterad 3 november 2020

Våra tjänster

Konsumenträttsexpert

Få hjälp av en jurist med konsumenträttsexpertis

1h gratis — varje år

Trygg E-handlare har rätt till 1h gratis kostnadsfri rådgivning till ett värde av 2500 kr/år.

Saknar du några frågor?

Mejla i så fall gärna in till oss direkt och berätta vilken fråga just du behöver hjälp med!
Genom att skicka in en fråga så godkänner du att vi kan komma att publicera den anonymt på FAQ-sidan på Trygg E-handels hemsida. Vi kommer även att hantera dina personuppgifter. För mer information läs vår integritetspolicy.

0 / 140