Neka en transportskada?
Kan vi neka en transportskada som anmäls till oss efter 4 dagar?
Nej, konsumenten har samma rättigheter vid transportskada som vid fel i vara och då gäller konsumentens reklamationsrätt. Konsumenten är skyldig att anmäla skadan inom skälig tid från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts.

Skriven av Ansvarig för Trygg E-handel Anne Bardeman 11 februari 2020
Senast uppdaterad 3 mars 2020
Senast uppdaterad 3 mars 2020
Våra tjänster
Konsumenträttsexpert
Få hjälp av en jurist med konsumenträttsexpertis
2500 kr/tim
Second opinion
Låt en jurist granska din färdiga text för cookies, allmänna villkor eller dylikt.
2500 kr/tim
Saknar du några frågor?
Mejla i så fall gärna in till oss direkt och berätta vilken fråga just du behöver hjälp med!
Genom att skicka in en fråga så godkänner du att vi kan komma att publicera den anonymt på FAQ-sidan på Trygg E-handels hemsida. Vi kommer även att hantera dina personuppgifter. För mer information läs vår integritetspolicy.