Behöver man återbetala frakten till en konsument?
Svar: Är det fel på varan och fråga om en reklamation ska e-handlaren återbetala konsumenten samtliga avgifter som är erlagda inklusive frakt, skatter och fakturaavgifter.
Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt kan du som e-handlare däremot avtala i allmänna villkor att konsumenten står för returfrakten.
Senast uppdaterad 27 januari 2024
Våra tjänster
Konsumenträttsexpert
Få hjälp av en jurist med konsumenträttsexpertis
1h gratis — varje år
Trygg E-handlare har rätt till 1h gratis kostnadsfri rådgivning till ett värde av 2500 kr/år.
Saknar du några frågor?
Mejla i så fall gärna in till oss direkt och berätta vilken fråga just du behöver hjälp med!
Genom att skicka in en fråga så godkänner du att vi kan komma att publicera den anonymt på FAQ-sidan på Trygg E-handels hemsida. Vi kommer även att hantera dina personuppgifter. För mer information läs vår integritetspolicy.