Här hittar du rådgivning och stöd på området Konsumenträtt
Konsumenträtt
Anna Hultengård, ansvarig för konsument- och e-handelsrätt på Svensk Handel Juridik, berättar om hur du som certifierad Trygg E-handlare kan få stöd inom konsumenträtt. Se filmen till höger.
Skapad 22 maj 2024
FAQ (14)
- Behöver man återbetala frakten till en konsument?
- Hur ska e-handlaren lämna ångerblanketten till konsumenten?
- Neka en transportskada?
- Hur ska köpknappen utformas i webbshoppen?
- Är specialtillverkade produkter undantagna ångerrätten?
Verktyg (5)
- Presentation – Leverans, dröjsmål och påföljder (PDF)
Skapad 7 november 2024 (830.25 kb) - Checklista för Ångerrätten (PDF)
Skapad 26 januari 2024 (151.56 kb) - Presentation – Lagkrav för beställningsprocessen (PDF)
Skapad 7 november 2024 (965.38 kb) - Presentation – Marknadsföring och prisinformation (PDF)
Skapad 7 november 2024 (1.26 mb) - Presentation – Ångerrätt, reklamation och returer (PDF)
Skapad 7 november 2024 (7.84 mb)
Kontakta oss!
Har du några funderingar kring certifieringen eller juridiska frågor är du välkommen att höra av dig till oss!
Som certifierad Trygg E-handlare har du 1 timmes gratis rådgivning hos Svensk Handel Juridik. Behöver du stöd utöver det får du hjälp till ett rabatterat pris.